زون دزدگیر اماکن چیست؟

در کل، زون دزدگیر برای کنترل و مدیریت دزدگیر مک...

زون دزدگیر اماکن چیست؟

در کل، زون دزدگیر برای کنترل و مدیریت دزدگیر مکان های مختلف، توسط مدیران به کار می رود. اگر قرار باشد به این سوال که زون در دزدگیر اماکن چیست پاسخ کامل و جامعی بدهیم، نیاز است بگوییم که روش کار زون ها به این صورت می باشد که سنسورهای مخصوصی برای زون ها تعبیه می شوند.در صورتی که رفت و آمد مشکوکی در این مناطق دیده شود، از طریق سنسور و چشمی زون ها به مدیر یا مسئول اطلاع داده می شود تا اقدامات بعدی هرچه سریع تر انجام شوند.
در واقع، زون کار تعیین قلمرو را در محدوده ی خود انجام می دهد و با قرار دادن چشمی های هوشمند دزدگیر منزل، شما می توانید زون های مختلف را بر اساس ترجیح و میل خود مشخص کنید. به همین دلیل است که داشتن زون در دزدگیر اماکن بسیار سودمند است و به ایمن سازی خانه، شرکت و مراکز خرید کمک شایانی می کند.

انواع زون در دزدگیر اماکن

 بهترین مدل گزینه برای محافظت از منزل و محل سکونت ، که قابلیت استفاده از سیم کارت را دارد و می تواند به صورت متداول و مداوم گزارش های امنیتی مربوط به محل زندگی شما را برایتان ارسال کند.با استفاده از این مدل پرکاربرد، می توانید به ۵ زون در دزدگیر اماکن دسترسی داشته باشید که البته می توان از این ۵ زون دزدگیر به ۷ حالت مختلف استفاده کرد و مدیریت تمام این حالت های زون دزدگیر در اختیار شما خواهد بود. این حالت ها شامل ترک کردن، ماندن، اختلال و دستکاری، اعلام حریق و آتش سوزی، ورود و خروج با تاخیر، اضطراری و خطر و تعریف نشده می شوند.

حالت ترک کردن (away)

این مدل زون دزدگیر از نوع زون های محافظتی است و در حالت های armstay و armaway توانایی فعال سازی دارد.

حالت ماندن (stay)

این نمونه‌ی زون دزدگیر نیز درست مانند حالت ترک کردن، از زون های محافظتی به شمار می رود اما برخلاف حالت away که هر دو حالت armstay و armaway را پوشش می دهد، این حالت تنها برای حال armaway فعال خواهد شد.

حالت اختلال یا دستکاری (temper)

این حالت در همه ی حالات سه گانه ی وضعیت سیستم یعنی disarm ،armaway و armstay فعال خواهد بود و در جهت حفاظت از دستکاری و یا ایجاد اختلال در جعبه ی آلارم و سنسورها به فعالیت می پردازد.

حالت اعلام حریق و آتش سوزی (fire)

این حالت از زون در دزدگیر اماکن به این شکل کار می کند که در نصب سنسور دود کاربرد دارد و در هر سه حالت وضعیت سیستم که در گزینه ی قبل ذکر شد نیز قابلیت فعال سازی دارد.

حالت ورود و خروج با تاخیر (entry)

این حالت از زون در دزدگیر اماکن، زون away بوده است که فعالیت آن با تاخیر انجام می پذیرد. در صورتی که زون در این حالت باشد، با فعال شدن سیستم در حالت armstay و یا armaway، با تاخیر ده ثانیه ای، بیست ثانیه ای، سی ثانیه ای و چهل و پنج ثانیه ای به این زون توجه می شود.

حالت اضطراری و خطر (panic)

درست مانند حالت های قبلی مثل اختلال و دستکاری و یا اعلام حریق و آتش سوزی، این حالت نیز در هر سه مورد قابل استفاده و دسترسی است. این نوع زون در دزدگیری اماکن، جهت استفاده از پدال ها یا شاسی های اضطراری قرار داده شده است.

حالت تعریف نشده (none)

همان طور که از اسم این حالت می توانید حدس بزنید، این مدل از زون در دزدگیر اماکن در صورتی که فعال و استفاده شوند باعث می شوند تا زون مورد نظر غیر قابل استفاده شود. 

زون دزدگیر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...